Selamat Datang

10 december 2009

Welkom in Maleisie! Na een aantal super leuke en volgeplande dagen in Nederland was het eindelijk zondag en dus de dag van ons vertrek. Backpacks gepakt en vertrokken richting Bouziane' s moeder, waar nog een heerlijke maaltijd op ons aan het wachten was voor vertrek. Tsja dan komt het tot ziens zeggen in eens wel heel erg dichtbij en nemen emoties de overhand! Eerst mama Ouali die ons in de kou echt aan het uitzwaaien was (ik hoop maar dat ze niet verkouden wordt) en vervolgens beneden op de parkeerplaats de familie Ezzi en dan moeten we toch echt vertrekken richting Brussel! Denk je net je tranen weer even onder controle te hebben en dan belt Raissoul nog even......en binnen 1 seconde zijn ze er weer!

De autorit richting Brussel gaat erg voorspoedig en we zijn er voor ons doen ruim op tijd! Nog even koffie gedronken en toen moesten we ook ' tot ziens' zeggen tegen papa en mama.....en je raad het al de automatische tranen piloot liet ook hier weer even zien dat hij aanwezig was!

Onze vlucht van Brussel naar London Heathrow ging erg voorspoedig en ook de aansluitende vlucht naar Kuala Lumpur was echt perfect. Zelfs Bouziane had hier prima beenruimte wat uniek is op een standaard stoel (geen nooduitgang meer beschikbaar).

Na een vlucht van 13 uur kwamen we om 18.30 aan in KL waar het 30 graden was. Eenmaal bij de douane aangekomen was het spannend of ze ons om een uitreisticket zouden vragen of niet, wij hebben tenslotte alleen een enkele reis geboekt. Maar de ambassade gaf aan dat de kans groot is dat ze vragen om een uitreisticket (bus, trein, vliegtuig) zodat je probleemloos een standaard visum van 30 dagen krijgt. We hadden de keuze uit diverse beambtes maar deze dame sprong er in mijn ogen uit (moslima), ze begon meteen te lachen toen ze onze namen zag en vertelde dat ze de naam najat kent en dat de naam fouziane hier veel voorkomt. Uiteindelijk heeft ze ons niks gevraagd over een uitreisticket en kwamen we er later achter dat ze ons een visum voor 90 dagen heeft gegeven! Nou dat is mooi geregeld!

KLIA Ekspres (trein) gepakt naar KL Sentral (station) waar Jamie en Anthony ons opwachtten. Wat een luxe, normaal gesproken hadden we dan nu opzoek moeten gaan naar een slaapplek. Het laatste wat we in het vliegtuig gegeten hadden was ontbijt, dus de hoogste tijd om nog wat te eten. Ze hebben ons meegenomen naar een Banana Leaf restaurant, een Indiaas eettentje waar je bord een bananen blad is en hier je rijst, curry en groenten op gelegd worden en je zelf een selectie kunt maken uit vis of kip die ze voor je frituren. Heerlijk ........ nu wisten we weer waarom we onder andere voor Zuid Oost Azie hadden gekozen, het super lekkere verse eten!

De jetlag heeft er goed in gehakt, eerste dag werden we om 14.00 wakker, gister om 4.30 en vandaag op een  normaal tijdstip (ik dan,  Bouz ligt nu nog op een oor). Dag 1 stond in het teken van het zoeken van een pedicure voor Bouz (tja de mannen geloven er ook aan vandaag de dag) zijn schoenen deden wel heel erg pijn na de vlucht. Jamie heeft ons geeintroduceerd bij de Fish Spa.....je je leest het goed......vissen. Je stopt je voeten in een aquarium vol met Gararufa vissen die eten de dode huidcellen van je voeten af! Als er iemand niet tegen kan dat er iemand aan je voeten zit dan is het Bouz wel, hij moest er nu dus aan geloven. We kwamen niet meer bij van het lachen! Gister hebben Jamie en ik er ook aan geloofd, niet om op te scheppen hoor.........maar onze vissen waren een stuk groter! Wow wat een gevoel, vissen die met open mond aan je voeten zitten, lijken wel allemaal kleine zuignapjes die continue loslaten.

Verder zijn we lekker door de stad gaan slenteren en denk dat vandaag weer hetzelfde zal worden. Het is leuk om te zien wat een meltingpot Maleisie eigenlijk is, de bevolking is verdeeld in Malay, Chinese, Indian. Dus overal zie je dit terug en iedereen leeft probleemloos door elkaar heen, het land is Islamitisch maar het Hindoeisme is ook aanwezig. Leuk om te zien! Achter het huis van Jamie en Anthony staat een Hindu tempel en toen we gisteravond thuis kwamen was hier een heel ritueel aan de gang. Ook 's ochtends wordt je hier om 7.00 gewekt door de rinkelende bellen voor het gebed.

Wellicht vertrekken we morgen of zaterdag vanuit hier naar Penang, tussen KL en Thailand in. Maar we houden jullie op de hoogte. In ieder geval voor de leuke berichten, leuk dat jullie allemaal met onze reis bezig zijn.

1. Dennis:
    10 december 2009
    De eertste dagen en dan al zoveel meegemaakt, echt geweldig om te lezen. Geniet er met volle teugen van he !! ik kijk al weer uit naar jullie nieuwe verhaal. HAVE FUN !! groetjes en een dikke knuffel Dennis
  2. nathalie:
    Hey lieverds,

Najat, ik kan me helemaal voorstellen dat je in een deuk hebt gelegen toen Bouz daar met z'n voeten in de bak met vissen stond. Had dat graag willen zien ;-). Qua temperatuur mis je hier niks, als het goed is gaat het vriezen :(.
    Geniet er dus lekker van en ik ga jullie weer volgen. Liefs en een dikke kus naatje
  3. Marijn en Elise:
    Selamat Datang,

Wauw!!! Jullie zijn er en nu gaat het beginnen. Heerlijk he om door die straatjes rond te slenteren. Geniet ervan en we zijn niet jaloers ;-)

Liefs Marijn en Elise
  4. Said Aghalaj:
    Hi reis beesten,

Heerlijk om te horen dat jullie het naar je zin hebben en het VISUM verstrekken geen probleem was. WAUW 90 dagen...geweldig.

Geniet van alles om je heen....

Liefs, Said en Nisrin

PS: Ga naar de Botanic garden in KL en de Petronas Towers een mooie uit zicht over KL.
  5. Jayney:
    Hi lieverds,

Wat leuk om nu al een update te krijgen van jullie. Veel plezier & selamat Djalan (=goede reis)

Huggs, Jayney
  6. Taoufik:
    Salam Aleikoum,

Fijn om te horen dat jullie reis goed is gegaan, helemaal voor onze bouzi boy met z'n beenruimte.

Geniet ervan, hou ons op de hoogte van jullie geweldige reis...

groetjes,
    Taoufik, Aicha, Liyana en Naoufel
  7. Hasbia:
    10 december 2009
    Hahahaahah jeetje, echt een test. Doe je wel een beetje voorzichtig met uncle bouz? Ach wat kan mij het schelen, hij wilde weg!!! laat hem iedere dag voelen dat hij op reis is. Zo mijn hormonen ben ik weer kwijt voor vandaag. Lieverd, geniet ervan en tot mails!!
  8. Amy & co:
    10 december 2009
    Wauw! Nu al zoveel gedaan/ gezien?!! Dit wordt een mega blog en we kijken uit naar alles wat er nog komen gaat!!

Lovies,
    de Lindotjes*
  9. inge:
    Heej Bouziane en Najat,

Goed te horen dat jullie heelhuids zijn aangekomen en zonder moeilijkheden met jullie visa..
    Nou ik kijk uit naar jullie volgende blog!

Kusjes Inge
  10. marieke:
    11 december 2009
    Hoi, wat een leuk om jullie berichtjes te lezen. Het ziet er echt geweldig uit na het emotionele afscheid van een ieder. Ik schrijf nu even snel een berichtje. gaby is te laat om mij op te halen voor het zwemweekend.............ook super maar anders dan bij jullie. ik hoef gelukkig niet bij bijtende vissen te zwemmen. Jullie gaan morgen op doorreis, geniet nog even van de schone, luxe kamer en het heerlike verse eten. Wie weet wat je nog allemaal krijgt. raar gevoel dat jullie daar in de 30 graden zitten, wij krijgen echt vrieskou. heel heerlijk vind ik het winterweer van vorig jar wel heel gaaf...........lekker schaatsen..........maar zon is nog beter. Backpackers geniet ervan, hier alles goed ook met aíssa en naudin. Knuffels
  11. Brahim & Sam:
    11 december 2009
    Goed te horen dat jullie "safe and well" zijn aangekomen.

Nog maar net weg en dan al zoveel gezien en gedaan. Dat beloofd nog wat!

Heeeel veel plezier daar samen, geniet er van!

Liefs
    Brahim & Sam
  12. Jasper & Tessa:
    11 december 2009
    En het avontuur dat nog heel lang gaat duren is begonnen:)
    Heerlijk!!!!!!!!!!!!!!!!
    We wensen jullie heel veel plezier en gaan jullie reis volgen!!
    Veel liefs van ons.
  13. Daniel,Kim,Dewi & ?........:
    12 december 2009
    Hey Boezywoezie & Natje patatje

Ik zie dat jullie je goed vermaken daar aan de andere kant van de aardbol.Ben blij dat jullie de reis de naar toe goed hebben door staan en heel huids aan gekomen zijn.
    Bij deze wens ik jullie nog heel veel plezier en geluk op jullie
    avontuurlijke wereldreis.
    En zo als Bouzy zei: GA MAAR LEKKKERRR.. LOSSSS!!!!!!!!!!!!!
    Dikke knuffel van ons allemaal en we mailen mekaar gauw weer.

Heel veel liefs Daniel,Kim & Dewi

PS,Kunnen jullie niet wat zonnestraaltje hier heen sturen,het is hier verrekkte koud in Froggyland.
  14. Nadya & Achmed:
    12 december 2009
    Hallo Bouziane&Najat,

We zijn blij dat jullie goed zijn aangekomen. Leuk dat we nu al een heel verslag hebben kunnen lezen. Zoveel gezien ik korte tijd.
    Damn 30 graden.. Hier gaat het binnenkort vriezen. Jullie hebben een perfect timing gekozen om te vertrekken.
    Leuke foto's hoor! Ik heb jullie verslag aan de kinderen voorgelezen ze vonden het grappig van Bouziane met zijn voeten in het aquarium. Jullie krijgen hartelijke groeten van mama Ouali.
    Zorg goed voor elkaar geniet,geniet van alles om jullie heen.
    Wij zijn ook niet jaloers hahahaha.. PS. nog bedankt (kadootje) erg lief van jullie.
    Veel liefst Achmed,Nadya&kids.
  15. Sasja & David:
    14 december 2009
    Hee lieverds,

Potverjadorie we zitten hier met grote ogen jullie verhaal te lezen. We zijn nu al jaloers! geniet ervan. We kijken uit naar jullie updates.

Liefs Sasja & David
  16. Patrick & Mariam:
    15 december 2009
    Lieve Wereldreizigers,
    Nu al de eerste nieuwe ervaring rijker,
    dat kan dus alleen maar meer worden!!
    Hoe vonden jullie de luchthaven van KL?
    Was de overgang van binnen naar buiten ook zo
    extreem?
    Leuk dat we jullie op deze manier kunnen volgen!!
    Veel plezier en geniet er lekker van!
    Kusjes,
    Patrick & Mariam
  17. marieke:
    19 december 2009
    Weekend Landal met Gaby en Eva was erg gezellig, koud maar leuk. Lekker geskelterd, op de roddelbaan geweest, gezwommen, geklauterd en nog veel meer. Vandaag weer peuterdans gedaan en met 2 kids door de stad geslenterd, een hele uitdaging. Lekker met Naudin en Zachrazed poffertjes gegeten, 2 keer de hele stad doorgelopen want Zachrazed was haar muts kwijt. Bij elkaar wel 20 keer handschoenen aangedaan, mutsen opgezet maar wel gezellig gehad. De kids moesten natuurlijk in elke winkel alles uitdoen want dan was het natuurlijk heet! Kwamen ze buiten dan hadden ze het natuurlijk weer koud! Je kent het wel of leert het nog kennen...ha, ha. Hier in Arnhem ligt er lekker veel sneeuw, Naudin is door het dolle heen. Vrijdag nog lekker sleetje gereden maar helaas kunnen we nog niet schaatsen, wel even anders dan bij jullie natuurlijk. Effe wat anders: mijn eindejaarsgesprek was toppie, het is gelukt! Nog eventjes en dan is het Kerst. De vraag blijft: witte kerst? Allebei nog even werken tot 29 december en dan vakantie, niet lang maar wel lekker. Even lekker niks doen, niks moet. We gaan nog wel een dagje naar de dierentuin of de winter openluchtmuseum. Half januari beginnen we met de verbouwing thuis. Alvast hele fijne warme kerstdagen daar. Voor jullie helaas zonder de gezellige lichtjes, ballen en kerstboom maar wel heel veel andere mooie, dingen. Geniet ervan en tot hoors. grt marieke, aïssa en knuffel naudin
  18. mama:
    20 december 2009
    Hallo lieverds,
    ik heb vakantie !!!!!! Hiep hoera. en er ligt me een pak sneeuw. Mounia heeft hier net allerlei snowboots gehaald. Na de arabische les van S. en N gaan ze met de slee naar Sonsbeek. Wel een ander sonsbeek dan in mei j.l.
    Papa is naar Dusseldorf Ali halen.Die is naar Tunesie geweest. Hij is gestrand in Keulen door de hevige sneeuwval. Ik Wacht wel af .
    ik ben wel benieuwd waar jullie op dit moment zitten.
    Heb net ook een berichtje naar Rikie in Nepal gestuurd.
    Liefs en genieten maar.
    Mama