Sawadee Pee Mai

12 januari 2010 - Koh Tao, Thailand

Happy New Year 2 you all! Het is al weer even geleden, maar toch........iedereen bedankt voor de leuke berichten en smsjes! We wensen jullie ook allemaal een super voorspoedig en gezond 2010 toe!

Inmiddels zitten we al weer 2 weken in Thailand en zijn we onderhand aan het eiland hoppen, je ontkomt er niet aan. We zijn begonnen in het Zuiden op de Trang Islands waar we op een heel klein eilandje Koh Muk zijn gaan kamperen midden in een rubber plantage. We hadden een engels stel ontmoet en hebben samen een longtail boat gehuurd waar we naar de Emerald Cave gegaan, dit is een mini paradijsje die je alleen maar zwemmend kunt bereiken. Je wordt door de boot afgezet voor een grot, hier zwem je doorheen.......80 m in het donker! Maar dan krijg je ook wat, strand, natuur en aapjes. Vervolgens zijn we naar Koh Kradan gegaan waar we gesnorkeld hebben in een super mooie helblauwe zee met een actief stuk koraal. Bouz heeft nieuwe vrienden gemaakt, hij nam het voortouw en sprong uit de boot......vervolgens gooit onze bootjongen een banaantje in het water en hier komen echt honderden zwart gele vissen op af, een aantal fanatieke vissen zagen Bouz als een stukje banaan en zijn begonnen met bijten. Eerst in zijn rug, vervolgens zijn vingers waar ze een stukje huid vanaf hadden gebeten! Maar al met al was het een super mooi stuk koraal met veel verschillende soorten vissen!

Nieuwjaar hebben we doorgebracht op Koh Lanta, op aanraden van verschillende mensen zijn we hiernaar toe gegaan omdat het niet zo touristisch t.o.v. ander eilanden. Nou we hadden spijt dat we voor dit eiland hadden gekozen, niks bijzonders! We hadden inmiddels ook een beetje een strand overdosis en zijn naar Kao Sok gegaan waar het grootste Tropisch Regenwoud van Zuid Thailand is. Hier hebben we een paar dagen heerlijk in de jungle gezeten. We hebben een trekking gedaan van 17 km, we worden al profs! hahaha Maar wow dit was echt bikkelen, we waren kapot maar wel heel voldaan toen we 's avonds weer in ons hutje waren. We (ik) hoopte echt op wat avontuur qua dieren, maar het bleef maar bij 3 spinnen (zeker 10 cm) en wat slingerende aapjes. Volgende keer beter!

Vervolgens zijn we naar de Similan Islands gegaan, waar we een duiktrip hadden geboekt. Deze eilanden staan in de top 10 van beste duiklocaties ter wereld, dus dit wilden we wel ervaren. We hebben hier 2 duiken gemaakt en het was zeker de moeite waard. Al bleven de grote vissen weg, normaal staat het hier ook bekend om zijn sharks en manta rays (tot 6 meter breed). Maar zoals onze duikinstructeur al zei " Nature is King, deze beslist zelf wat je te zien krijgt". Ik heb wel het geluk gehad om een zeeschildpad te zien (80cm), wat een geweldig beest! Na een leuke dag op de duikboot, moesten we ook weer 70 km terug met een speedboat naar het vaste land. Maar de zee was wilder geworden en er waren 10 personen extra (totaal 25p) aan boord. Resultaat dat wij met een frans stel op de boeg zaten, waar we alle klappen opvingen en alle golven die de boot insloegen zeiden ons eerst gedag. We waren echt zeik- en zeiknat, camera in veiligheid weten te brengen. Verschillende mensen werden ziek aan boord, maar gelukkig konden we hier wel tegen.

Inmiddels hebben we de westkust verlaten voor de oostkust en zijn we donderdag aangekomen op Koh Phanghang. Ook hier een brommertje gehuurd en de verschillende mooie stranden van het eiland ontdekt. Zelfs bij een temple uitgekomen die een sauna op kruidenbasis had, heerlijk eindelijk een soort van hammam gevoel. Wat relaxed, we waren helemaal herboren! 's avonds bleek er een half-moon party te zijn en hier moesten we natuurlijk naartoe nu we op het 'full-moon eiland' waren. Het was een leuk feest midden in de jungle (5.000 man). Raissoul we hebben echt aan je gedacht tijdens  de scootertour en de horror jungle weg :-), wat een lef!

Inmiddels zijn we nu sinds twee dagen op ons laatste eiland aangekomen, Koh Tao. Hier is het zo mooi en relaxed. Gelukkig is het niet zo' n massa tourisme en genieten we echt ook hier weer van het mooie strand (volgens Bouz lost het zand zich op als creme in je handen, zo zacht) en het warme heldere en schone water. We zitten nog te twijfelen of we ook hier niet een duik gaan maken, voordat we de eilanden gaan verlaten. Het koraal waar we gister gesnorkeld hebben was al adembenemend, dus wat brengt de natuur als je 20/30 m diep gaat......

We houden jullie op de hoogte..........

1. Said Aghalaj:
    12 januari 2010
    Cool mensen heerlijk om te horen dat jullie het naar je zin hebt....

Nog even een tip van flip, sla de duik in Koh Tao over, je krijgt niet meer te zien dan watj e al gezien hebt tijdens het snorkel avontuur....maar dat is mijn beleving toen der tijd....je kunt daar wel goed je PADI's halen dat wel.

Veel liefs,

Said en Nisrin

PS. mochten jullie wat willen weten kun je altijd even mailen....do not forgot ;)
  2. Mounia Lemouesset:
    Hey Lieverds!

Rélaxed........................Rélaxed................................!

Bedankt voor jullie lieve telefoontjes op Zahrazeds verjaardag!!!! En fijn om dit verslag te lezen! Sarah vroeg zich inmiddels al herhaaldelijk af waar het volgende verslag nu bleef! Of ze niet misschien iets gemist had en geen mailtje in haar inbox had ontvangen..... Wat zal ze blij zijn als ze dit straks leest!

Kus, Geniet. Geniet en nog een kus!!!!
  3. Eef en Angela:
    12 januari 2010
    Geweldig om jullie verslag te lezen. Het roept bij mij ook weer zoveel herinneringen op aan onze reis een jaar geleden. Ook de lampion op jullie foto, dat was oudjaarsnacht een prachtig gezicht aan de kust. Hier in Nederland hebben we het dus afgelopen oudejaarsnacht ook geprobeerd, maar we kregen de lampion met moeite de lucht indat was maar voor kort, toen stortte hij al weer neer.
    Heerlijk dat jullie dit allemaal kunnen doen, blijf maar genieten. lieve groetjes Angela.
  4. Jasper & Tessa:
    Lieve reizigers,
    In een woord: WOW!!!!
    Blijf zo genieten. Ook erg leuke foto's!
    We denken veel aan jullie!

Dikke kus Jasper en Tessa
  5. josé:
    12 januari 2010
    Wat een ervaringen en wat leuk dat jullie elke keer vrienden maken met diverse mensen. Geniet er nog maar lang van.

Liefs José
  6. nathalie:
    13 januari 2010
    Okay.....ik moet nu toch wel heel eerlijk toegeven dat ik lichtelijk jaloers aan het worden ben :(!! En dan geen sharks maar een schilpad tijdens je duik dat is toch ook echt geweldig!!
    Ik had die in australie best tegen willen komen!! geniet er lekker van en ik zie jullie nieuwe bericht alweer met veel plezier tegemoet!! Dikke kus
  7. marieke:
    27 januari 2010
    zo dat zijn me toch een foto's, gaaf zeg! maar huid eraf gebeten? dan moet je toch iets meer vertellen. Ik zal Nudin even over de spinnen vertellen, hij vindt ze op dit moment helemaal te gek. Als hij een tekening maakt dan gaat het over spinnen. Voor Zahrazed maar liefst 3 spinnentekeningen gemaakt.
    Wel gaaf al die duiken en door een grot zwemmen naar alle mooie plekjes die je anders waarschijnlijk nooit meer ziet. Ik denk dat ik liever een schildpad onder water zie dan een haai! Leuk om de foto's te zien dan lijken jullie heel dicht bij.
    Knuffels van naudin en zijn ouders