Northern Thailand

25 januari 2010 - Huay Xai, Laos

Op de dag dat wij Ko Tao hebben verlaten, begon het te regenen. Het heeft zo moeten zijn! Voorlopig geen strand meer voor ons. We hebben de boot en vervolgens de nachtbus naar Bangkok genomen, waar we om 4.00 's nachts aankwamen. Natuurlijk geen guesthouse te vinden, na een paar uur rond dwalen met een Tsjechisch stel en een engels meisje die we in het zuiden hadden ontmoet, besloten we maar om gewoon in een cafeetje te wachten. Uiteindelijk vonden we om 9.00 een guesthouse en hebben een paar uurtjes geslapen en zijn richting Chinatown gaan wandelen. We hadden geen oog dicht gedaan op de boot (storm) en in de bus (Bouziane is niet gemaakt voor de Thaise stoelen, we hebben echt alle houdingen aangenomen, maar niks werkte).

Uiteindelijk zijn we 3 nachten in Bangkok gebleven en heel wat afgewandeld en bezichtigd en natuurlijk weer gegeten. Tsja ik had gezegd dat ik insecten zou eten als ik ze zag, dus die kwamen we tegen op de markt........gefrituurde sprinkhanen, wormen en torren en ik moet zeggen, ze smaakten echt lekker. Bouz moest er niks van weten!

Vervolgens hebben we trein naar Sukhothai genomen en zijn daar de oude ruines (tempels+buddha's) uit het Sukhothai tijdperk gaan bekijken. Het was heel mooi, maar alles lag ver uit elkaar, het was vroeger een stad. Dus we hebben fietsen gehuurd, was heerlijk om weer even te fietsen. We hadden veel bekijks, aangezien er natuurlijk niemand op het heetst van de dag fietst behalve wij. Het was super ontspannen!

Chiang Mai was onze volgende bestemming en daar hebben we echt kennis gemaakt met de Thaise keuken, we hebben een kookcursus gevolgd. Eerst 's ochtends naar de markt, ingredienten kopen en dan de hele dag koken en ja natuurlijk weer eten.

In het noorden, tegen de burmese grens, ligt het stadje Pai. Hier met de bus naartoe gegaan, het was een hele trip met de bus 95 km door de bergen (20 km/u). Maar zeker de moeite waard. Het is een heel ontspannen dorpje in de vallei waar we echt heerlijk tot rust zijn gekomen. We hadden een bamboohutje (tot nu toe onze goedkoopste slaapplek van 2 Euro!), met alleen maar bergen en rijstpadi's om ons heen. We hebben hier een scooter gehuurd om de omgeving te verkennen en zijn naar de hotsprings gegaan. Het water dat net uit de grond kwam was 80 graden, mensen waren hier hun lunch aan het voorbereiden : gekookte eieren. Wij zijn een paar baden verder gegaan, waar het iets minder warm was, en hebben daar heerlijk in het water gelegen.

Inmiddels hebben we besloten om Thailand te verlaten, het was leuk om gezien te hebben, maar we hebben er inmiddels ook een beetje genoeg van. Dus via Chiang Rai naar Chiang Khong gegaan, dit is een klein plaatsje aan de Mekong river. Hier straks de boot gepakt en na 5 minuten waren we in Laos. We vertrekken morgen richting het Noorden van Laos, benieuwd wat voor een avonturen ons hier weer te wachten staan.

Aangezien het internet hier super langzaam is, volgen de foto's gauw!

1. Said Aghalaj:
    Hi globe trekkers,

Heerlijk om te horen dat jullie eindelijk Laos in gaan, geniet er van....het land heeft zo veel mooie dingen te bewonderen en Najet je Frans komt nu wel van pas aangezien hun tweede taal Frans is. Dit is ook van toepassing in Vietnam en Cambodja, en BO Engels spreken ze ook wel een beetje ;) al is het heel moeilijk te begrijpen, ik bedoel te verstaan......veel plezier....

Said en Nisrin
  2. sarah:
    klinkt leuk joh
    was ik maar mee gegaan!
    volgende keer ga ik mee.
    ik vind het heel spannend want de cito
    komt eraan!!!!!!!
    en we weten nog niet eens welke school
    ik ga! willen jullie a.u.b. dat het me wel gaat lukken
    in jullie volgende verhaal? please?! :"[]
  3. Marijn en Elise:
    25 januari 2010
    WAUW!! Dapper hoor die insekten... Waar smaakt het naar? Wij hebben het niet geprobeerd. We zijn benieuwd waar jullie allemaal heengaan in Laos. Echt weer een geweldig land.
  4. Maureen, Meike en Fabienne:
    26 januari 2010
    Love you 2!!!!!

Dikke zoen van ons!
  5. Eef en Angela:
    26 januari 2010
    Geniet van Laos, onze ervaring is dat het daar erg mooi is en de mensen zijn relaxed. Groetjes Eef en Angela
  6. carla en Gerard:
    Hallo vakantie gangers

Leuk om te lezen dat jullie het fijn hebben ,mooie verhalen .
    we wensen jullie nog veel reis plezier.

Groetjes vanuit westervoort .

Liefs Carla
  7. Dennis:
    27 januari 2010
    He Wereld reizigers :-) ik geniet elke keer van jullie verhalen. He Bouz wel een beetje flauw dat je geen insecten eet :P Hier is het koud -7 tm -12 graden........ was het maar zomer brrrrrrrr.... Veel plezier in Laos

Groetjes Dennis
  8. marieke:
    27 januari 2010
    insecten eten? de rillingen lopen over mijn rug. Volgens Aissa erg gezond maar eerlijk is eerlijk hij zou ze ook niet eten. In een bamboohutje slapen? ben benieuwd naar de foto's, wel lekker goedkoop om zo je reis langer te maken....ha ha. Ik begrijp dus dat jullie het strand verlaten hebben, vond het al zo lang duren voor jullie. Leuk om weer even wat meer cultuur te doen na even gerelaxed te hebben. Even actief zijn is ook leuk. Als jullie terug zijn komen we eten, je hebt inmiddels al wat kookcurssuen achter de rug.maar geen insecten hoor!
    Gezellig om ook met andere mensen op te trekken. is het engelse meisje daar alleen? geniet ervan en tot zaterdag. aissa, marieke en naudin
  9. senna ouali:
    29 januari 2010
    Hallo oom en tante,

Dankje wel voor jullie bericht op mijn hotmail. het gaat goed op school. met ons allemaal en met oma gaat het ook goed. Jullie krijgen de groeten van ons allemaal. Insecten eten BAH BAH.. nooit van mijn leven. ik vind jullie fotos allemaal mooi. ik ben nieuwsgierig naar jullie nieuwe avontuur en fotos. veel plezier en dikke kus van Senna.
  10. Amy & co:
    30 januari 2010
    Wauw! Als ik zo naar buiten kijk en al die sneeuw zie liggen en dan jullie verhalen lees wenste ik zó mega graag dat we bij jullie waren! :(

"Scotty beam me UP" !!!

Lovies,
    Amy, Ymani, Thierry & Angelo*
  11. Sasja & David:
    30 januari 2010
    Hee mooie mensen van het goede leven,

Tja als wij jullie verhalen zo lezen dan hebben we ook genoeg van Thailand:-) We kijken uit naar jullie nieuwe avonturen!

Liefs, Sasja & David
  12. Hasbia:
    2 februari 2010
    MMM insecten oftewel Bugs hahahaah is een afkorting van bouz. Naamgenoten eten we niet he uncle!! hahaha. Kom maar gauw terug voor een heerlijk kip uit de oven ok. Dikke kus van ons en geniet ervan. Love you all