Malaysia, the story continues....

9 maart 2010 - Johor Bahru, Maleisië

Dag lieve familie en vrienden,

Alleerst heel erg bedankt voor alle felicitaties per e-mail, e-card en alle pogingen die er gedaan zijn om te bellen, heel erg leuk om alle berichten te lezen.

Aangekomen voor de 2e ronde in Maleisie (KL) daarna met een korte vlucht Kota Bharu (oost-Maleisie) met als einddoel het eiland Perhentian Kecil. Op het eiland zijn we beland in een resort, dit was op aanbeveling van iemand (broer van de manager) die we onmoet hebben op het vaste land. Dit was een superdeluxe resort wat niet echt aansluit bij het backpack idee, maar tja what to do?!? Een luxe kamer met tv, airco en een heerlijke douche, gelukkig voor weinig aangezien het nog geen hoogseizoen was.

Maar hetgeen waarvoor we deze bestemming hebben gekozen hebben we gevonden nl....onder de zeespiegel (het strand zijn we niet echt weg van, rotsachtig). Wat een mooie ervaring weer zeg en dan heb ik het alleen nog maar over het snorkelen. We kunnen er weer een aantal van ons lijstje wegstrepen, haaien 1 1/2 tot 2 mtr (jaws stijl, Bouz moest wel even slikken hoor), manta rays die over de zeebodem scheren en schildpadden (1 mtr) die nietsvermoedend op de zeebodem grazen, in een woord......geweldig!

Na 3 dagen zijn we vertrokken met de nachtbus richting Pulau Tioman (yep, weer een eiland) om voor mijn verjaardag op het strand te zitten. We zijn om 04.15 aangekomen in Mersing om dezelfde ochtend over te steken naar het eiland. Hier zijn we beland bij een Indiaas nachtrestaurant/ cafe, waar we ons ontbijt hebben gehad. Bij de boot aangekomen bleek deze 2 uur later te gaan vanwege het tij, deze was niet hoog genoeg, dus dan maar weer op de plastic bankjes het slaap tekort inhalen. Tioman here we come.

Het eiland geeft je het gevoel om, de hele dag bij je hutje in de hangmat/ stoel te liggen genieten met een goed boek, het enige intensieve is,  je glas oppakken en het rietje naar je mond te brengen, aan dit gevoel hebben we ons dan ook volledig overgegeven. We hadden een hutje nog geen 10 stappen van het strand, hel blauw warm water, mooi strand en een onvergetelijk uitzicht.    Dus! een typische cocktail voor een onvergetelijke verjaardag. Mijn lieve vrouw, jullie kennen haar als "Najat", heeft mij dan ook wakker gemaakt met een mooie glimlach en een heerlijk ontbijtje, de rest.....lees hierboven.

Terug op het vasteland om de reis voort te zetten naar Johor Bahru, hebben we de aansluiting van de bus gemist, dan maar de bus van 3 uur later. In Johor Bahru aangekomen terwijl er een gigantische wolkbreuk gaande was hebben we onze backpacks gestald op het busstation.We zijn daarna richting een mall gegaan om wat boodschapjes te doen, aangezien we de nacht zouden doorbrengen op het vliegveld (onze vlucht ging namelijk om 07.30). Eenmaal aangekomen op het vliegveld (22.00) hebben een gezellig hoekje gezocht en onszelf gesetteld. Wat een gezicht zeg, het vliegveld leeg op 2 maffe toeristen na die in de hoek liggen met wat hapjes en een drankje en dit terwijl schoonmakers langslopen en gedag zeggen, de bewaking en de rest van het personeel idem.

Op naar Borneo!

1. nathalie:
    20 maart 2010
    hello lieve mensen,
    Bouz sorry, ik lees nu dat je jarig bent geweest!!! Van harte gefeliciteerd.Wordt hoog tijd dat ik mijn agenda bijwerk :(!!
    Foto's laten wederom weer een fantastische indruk achter! En hoe geweldig is het dat jullie haaien in real life hebben gezien.
    Nog een kleine 3,5 maand en dan kunnen we weer in levende lijve bijkletsen.Kijk er egr naar uit! Dikke kus
  2. Dennis:
    22 maart 2010
    He Najat en Bouziewouzie, sorry dat ik geen berichtje achter heb gelaten :-( maar beter laat als nooit, van harte gefeliciteerd!!! zo te zien hebben jullie wel een heel mooi cadeau gekregen, haaien, zon, zee ,regen, lekker eten, elkaar, liefde, lekker slapen, avontuur en nog veeeel meeeer. veel plezier in Borneo dikke XXX